vrijdag 11 november 2011

Help......Ik heet niet meer zoals ik heet!!!

Tja, als je alles letterlijk neemt........dan kan je het iemand aardig moeilijk maken. Want als Caroline Hertogh door het leven gaan is hier toch echt een uitdaging. Ik ben nu eigenlijk alleen nog maar Cornelia Dekker. Van de rest wil men hier niet horen. Ik word ook nog aangesproken door sommigen met Cornelia, en Erno met Everardus. Om over de post maar niet te praten. Ook daarop staat het geadresseerd. Ik ben dus ook opeens niet meer getrouwd. Zucht. Hoe gaan we dit varkentje wassen.... Hoe krijg ik mijn naam terug!!!!

Om mijn rijbewijs te kunnen halen, heeft men uiteraard gegevens van je nodig. Het paspoort en twee bewijzen dat je op een adres in Canada woonachtig bent. Bijv. een bankrekening of een gas- en lichtrekening of een zorgverzekeringspasje. Maar alles is net aangevraagd, dus dat hebben we nog niet compleet.
Rosanne kan dus nog geen theorie examen doen om deze reden. Ok, de zorgpas komt nu nog over ongeveer 2 weken. Dan gaan we ook alvast maar die bankrekening aanvragen voor haar. Ja....daar gaan we dan....de kip en het ei verhaal. De mevrouw bij de bank wil wel een bankrekening openen, maar dan moet je ook weer twee bewijzen hebben dat je in Canada woont. Het paspoort is goed. En een Canadees rijbewijs? (Ha,ha,ha, grapje zeker) Gggggrrrrr. Ok, dan is een Nederlands rijbewijs ook goed. Ja, ja, die heeft ze ook niet!! Wat nu. Even lief en netjes blijven en ja, hoor, ze accepteert het, schijnt het. Hoewel we wel eerst nog een afspraak moeten maken om die rekening te openen. Ok, dan. Tot volgende week.
Erno en ik hadden al wel een bankrekening, dus ik dacht geen probleem te hebben. Maar..... het bankafschrift laat zien dat ik Cornellia Hertogh heet, (ook nog fout gespeld dus) en in mijn visum en paspoort staat Cornelia Dekker. Hier gaat het dus mis. Ondanks dat er in mijn paspoort, onder de regel van de naam Dekker, de melding staat e/v Hertogh. Maar dat telt niet mee, zegt de mevrouw, want dat staat niet op dezelfde regel als Dekker en is ook niet vet gedrukt, en Dekker wel. (Zucht) Ik krijg een ingeving. Ik toon mijn huwelijksakte. Ja, ze kopieert 'm wel, maar of het helpt weet ze niet, want ze blijft er bij, dat in mijn paspoort en visum de naam Cornelia Dekker staat. Ik moet nu beslissen of ik als Hertogh of Dekker door het leven wil. Nou....Zal me een worst wezen ondertussen, als ik maar een rijbewijs kan halen. En als het voor de rest geen kwaad kan?....Uuuuhhhh.....tja.
Ik krijg ondertussen per post mijn sofinummerpasje binnen. En wat staat er op......Cornelia Dekker. Gggggrrrrr..... Er zit een brief bij met de mededeling dat ik de naam goed moet controleren, want als ik pensioen opbouw bij een werkgever en dat moet t.z.t. worden uitbetaald, dan doen ze dat alleen aan degene met exact die naam. Nee, he!!! Dus dit maar eens proberen op Hertogh-Dekker te krijgen. Helaas, dat gaat niet. Wel Dekker-Hertogh. Nou, doe dat dan maar. Staan in ieder geval allebei de namen op. Beter te veel dan te kort, dacht ik. Cornelia blijft nog steeds, helaas.
Je begrijpt, toen ik de gas-, water en licht moest aanmelden, dat ik alle namen uitgebreid op die nota's wil. Want die moet ik overleggen als ik op moet voor het rijbewijs.

Ik had me voorbereid op veel uitdagingen, maar deze had ik over het hoofd gezien. (Ha,ha,ha)
Ik weet nu dus nog niet, hoe ik in Canada mag gaan heten in het dagelijks leven. Maar ik hou stug vol.

1 opmerking:

  1. Hahahaha, "stugge koppen" noemen wij dat hier!
    Ben blij dat ik echt gewoon Caroline heet, en hoe mijn achternaam straks zal zijn zal me worst wezen!
    Je gaat nu gewoon een identiteitscrisis door, Cornelia;)
    Succes!!!

    Groet,
    Caroline!

    BeantwoordenVerwijderen