donderdag 1 december 2011

Geslaagd

Ik kom net terug van het afrijden en ik had dezelfde examinator die Erno de eerste keer liet zakken. Maar we hadden geleerd van de fouten die Erno heeft gemaakt, dus daarop heb ik extra geoefend. Ik had geluk en ben geslaagd. Yesssss....weer een hobbel genomen. Hier zag ik wel tegenop. Alleen al vanwege de zenuwen. Bedankt Ingrid, voor het lenen van je auto, anders had ik in de truck moeten afrijden en dan had ik bij voorbaat al gezakt met het inparkeren.
Nu hebben we het meeste wel gehad. Als Kevin zijn paspoort terug heeft uit Berlijn, dan kan hij zijn Canadese rijbewijs van Britisch Columbia zo omruilen voor een Manitoba rijbewijs. Die heeft zijn Canadese versie vorig jaar al gehaald in BC. Z'n paspoort is 26 november aan gekomen in Berlijn. We verwachten dat het ongeveer 3 weken zal nemen, voordat hij 'm terug ontvangt. Dan nog even naar Amerika over de grens en dan kan ook hij aan de slag.

Vanmorgen waren Erno en Kevin om 7.00 uur al naar de Home Depot (soort Karwei). Vanaf vandaag kreeg je dan extra korting op een gereedschap set van Makita. En dan moet je er wel op tijd bij zijn, anders is het weg. Maar ze hadden nog een mooie 6 delige set. Wat boorapparaten en zagen op accu's. Want ja, als Erno verder wil in dit vak, moet je die spullen toch hebben. Nu leent hij de spullen van de andere twee timmermannen. Bovendien zijn deze dingen de helft goedkoper dan in Nederland.


Ik heb even wat foto's van het gebakken brood en ontbijtkoek. Bedankt oma, voor de koekkruiden. Het smaakt heerlijk en het recept heb ik van Ramona, een Westfriese emigrant hier.

Sinds de container er is, gaat Erno op de fiets naar zijn werk. (Voor zo lang het, qua weer, nog gaat) Dat is op zich al vrij uniek hier. Want als er iemand op de fiets gaat dan denkt een doorsnee Canadees:" OF dat is weer zo'n emigrant die zijn rijbewijs niet heeft gehaald, OF hij heeft geen geld om een auto te kopen". Helaas mensen. Neem een voorbeeld aan hem, dan zullen de problemen met overgewicht hier als sneeuw voor de zon verdwijnen. Hij is momenteel nog alleen aan het werk, en aangezien Kevin zich soms verveelt, is ook hij net op de fiets gesprongen om zijn vader gezelschap te houden. Zijn we toch nog ergens uniek in. Ha,ha.

Ik ga zo meteen nog even wat dozen open maken, die uit de container zijn gekomen. De meeste dingen hebben we wel, maar een paar dingen zijn nog "zoek". Hopelijk kan ik het Keez spel vinden. (Ja, erg belangrijk!!) Wat messen en een snijplank zal ook wel handig zijn.

4 opmerkingen:

  1. ow wat fijn...geslaagd!!! snel allemaal!! maar gelukkig!! heb je daar geen zorgen meer om!!
    nu nog ff wachten op kevin zn paspoort..wij zijn net terug van de efteling en safaripark de beekse bergen!! super leuk was het!! en straks ff richting marle..dyon is jarig!!!

    tot skype's:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed, gefeliciteerd!!
    Super leuk om jullie verhalen te lezen, ben blij dat het goed gaat daar :)

    liefs uit Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd, dat heb je toch maar mooi in je zak!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GEFELICITEERD!!!!!!!
    Heerlijk, nu mag je "legal" door Brandon crossen ;)
    Ook wij hebben al het een en ander aan broodbakblikken ingepakt staan in de verhuiscontainer....ik kan ècht niet zonder bruin brood!

    Groet,
    Caroline!

    BeantwoordenVerwijderen