zaterdag 31 december 2011

De nieuwe baan en Kevin's visum

Ja hoor, is de Kerst geweest, hebben we een bult sneeuw gekregen gisterenavond!!! Wat kijkt dat toch gezellig met deze dagen. Ik heb vanmiddag in mijn lunchpauze heerlijk even een wandeling gemaakt, de weekbladen even opgehaald bij het kantoor van de krant. Meteen even langs Erno gelopen en even gedag gezegd en bij zijn werk gekeken.
De wegen zijn niet zo schoon, maar daarvan hebben wij geen last. De 4 wheel drive aan en we hebben prima grip op de weg. We hebben het opgemeten en het is 2½ km van huis naar ons werk.

Sinds ik bij de bank werk, breng ik Erno iedere morgen naar het werk. Ik sta dezelfde tijd op, al moet ik later beginnen. Dan heb ik de tijd om hem weg te brengen. Ik ben zo weer terug. Maar met zo'n slechte weg, gaat hij uiteraard niet op de fiets.
Daarna ga ik naar mijn werk met de truck. Ik heb er nu 3 dagen op zitten bij de bank en ik ben erg blij met mijn baan. Het werk is leuk,(het werken met klanten) en de collega's zijn leuk om mee samen te werken. Ik werk op het hoofdkantoor. We hebben 4 kantoren over de stad verdeeld. Onze afdeling telt ongeveer 20 personen. (waarvan 1 man: de manager. Ja ja, emancipatie is hier helemaal doorgeslagen, ha,ha) We hebben ongeveer 7 balies. Ik doe alleen geld uitbetalen, geld storten en rekeningen betalen. (Ja, dat doen ze hier ook nog aan de balie, maar online begint al meer te komen.) En daarmee kan ik me de hele dag zoet houden. Als ik geen klant aan de balie heb, heb ik toch nog veel te doen. Bijv.: een paar keer per dag worden er stortingen gedaan door bedrijven, zoals restaurants en benzinestations etc. Die verwerken we dan. De afgelopen dagen heb ik alleen een beetje mee gekeken en af en toe zelf een klant geholpen. Waarschijnlijk zal ik nog een week mee lopen en dan moet ik zelf aan de slag. Het is voor mij wat moeilijker dan een Canadees, want ik zie allerlei documenten langs komen, maar weet bij God niet wat het allemaal is. Een cheque die moet worden gestort op de rekening; of een rekening die moet worden betaald; het is allemaal nieuw voor mij. En bovendien weet ik niet hoe de regels in Canada zijn en hoe het allemaal werkt. Dus ook dat moet ik onder de knie zien te krijgen. Ook de biljetten en munten is wennen voor mij. En dan krijg ik ook nog vaak Amerikaanse munten, die erg veel lijken op die van Canada. Maar aangezien de koersen bijna hetzelfde zijn, gebruiken we ze als Canadese. Ach, als ik een paar weken verder ben, dan ben ik er al aardig aan gewend. Bovendien is het leerzaam en kan ik er mijn voordeel uit halen.

Vandaag is Kevin zijn paspoort binnen gekomen. Ook hij is nu klaar met de procedure. Nu alleen nog even een ritje naar de USA om het visum geldig te maken en hij kan ook aan het werk. We hebben allemaal een lang weekend, dus maandag staat gepland om naar Amerika te rijden. Alleen even afwachten of het weer het toe laat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten