zondag 11 december 2011

Dagje hout hakken in Rivers

We hadden vandaag heerlijk weer. (-2º overdag ongeveer) Het wordt bijna vervelend, en zeker voor de Nederlandse lezers, als ik zo hoor dat het daar behoorlijk waait en regent, maar het was hier weer een strak blauwe lucht en de hele dag zon. Dat zorgt natuurlijk weer voor mooie plaatjes. (Zie fotoboek) We waren vandaag in Rivers om hout te hakken voor Andre en Ingrid. De mannen gingen na de koffie hout hakken even verderop. De vrouwen waren voor een boodschap naar Rapid City gestuurd. Daar woont de zus van Ingrid en die maken Gelderse rookworst, sinds kort. Want hier verkopen ze wel worst, maar daarin zit altijd knoflook. Ze had er voor ons nog twee, dus die hebben we gekocht. Ook verkoopt Rina wat Nederlandse artikelen. Ik heb wat hagelslag en nasimix gekocht. Dat verkopen ze hier ook niet.

Daarna zijn we naar de mannen gereden om even bij ze te kijken en ze op de foto te zetten. Onderweg zagen we nog mannen die aan het ijsvissen waren. En jawel, ook al had ik nog niet het idee dat het ijs al zo dik was, ze reden gewoon met de auto het ijs op. Ik hoorde het geluid van de spanning op het ijs. Doodeng. Ik zag meteen het tv-programma van de "Iceroad truckers" voor me. Ik heb eigenlijk niet gevraagd, waarop ze nou aan het vissen waren. Ik heb het even opgezocht en ik denk dat ze vissen op een breedbekbaars of forel.


We hadden vandaag mazzel, want de zon ging zo mooi onder. Aangezien Andre en Ingrid aan een meer wonen, konden we de zonsondergang geweldig bekijken en fotograferen.
Omdat Ingrid gisteren jarig was, zijn we wat langer gebleven, dan verwacht. Ze had het goed voor elkaar en had een lekkere rundvleessalade gemaakt en jawel......we gingen aan de zelf gemaakte bitterballen. Niet van de Nederlandse te onderscheiden. (Tja, als je dat hier niet kan kopen, dan maak je het gewoon zelf.) En zo hebben we weer een mooi daggie gehad en weer wat meer van Manitoba gezien.

4 opmerkingen:

  1. Het is toch net een sprookje allemaal. Ik geniet van de verhalen. Maar ja, straks is het voor jullie allemaal weer heel gewoon waarschijnlijk. Hoewel, voorlopig zal er nog wel genoeg te genieten zijn in het nieuwe leven.
    Tot het volgende verhaal ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke verhalen, wij hebben echt een vakantiegevoel bij jullie verhalen. We hopen dat het bij ons ook zo'n winter mag worden (in ieder geval met schaatsen en veel zon!)

    Groetjes tante Tony en Marlinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He lieve luitjes, klinkt als wintersport! Fijn dat het goed gaat met jullie, houden zo hoor.
    Groeten van Laura.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt allemaal heerlijk hoor! We hopen het spoedig allemaal ook
    zelf mee te mogen maken, WE ZIJN GENOMINEERD!

    Groetjes, Anja & Rene

    BeantwoordenVerwijderen