zaterdag 17 december 2011

Ik heb een baan

Ik krijg al minder tijd om het vervolg van het verhaal te schrijven, want ik heb een baan gevonden, jawel. Ik had maandag het sollicitatiegesprek en woensdag al begonnen. Ik ben front desk medewerkster in een motel. Dus de klanten in en uit checken, reserveringen maken en de lobby schoon houden en aanvullen met eten en drinken. Ik heb 3 shifts. Meestal zal ik de avonddiensten draaien van 3 tot 11 pm. Ik ben nu twee dagen ingewerkt. Vandaag vrij en morgen ga ik weer. Een weekend in de 3 of 4 weken heb ik dan nachtdienst. Ik moet zeggen dat ik het best leuk werk vind. Je ontmoet allerlei mensen van overal vandaan. Zo ook een helicopterpiloot uit Yellowknife. Inderdaad....de plek waar Ice road truckers al eens is opgenomen. We raakten er over aan de praat en dan hoor je dat die truckers, na het uitzenden van het programma, niet meer terug mochten komen op het werk, omdat ze het werk als Ice road trucker een slechte naam hadden bezorgd. Het is nl. lang niet zo gevaarlijk als ze doen voorkomen, zegt hij. Het zijn meer ondiepe stukken over het ijs dan diepe stukken, volgens hem. En ze laten ze niet zo maar over het ijs rijden. Echt alleen als het verantwoord is.
En ja...helaas...ik moet kerstavond nachtdienst draaien. Als ik dat ga halen, want ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek bij de Westoba bank. Voor achter de balie. Als van ouds in Nederland, kan je geld halen en storten bij een baliemedewerkster. Yep....Hier nog wel. Ik hoop dat dit wat gaat worden, want dit verdient beter en je hebt gewoon werkdagen van 9 tot 5. En soms op zaterdag. Tja, we hebben het hier nu omgedraaid. Erno heeft regelmatig werk overdag en ik doe de dag, avond en nachtdiensten.

Bij Erno op het werk, kunnen ze niet wachten, totdat de loodgieter en de electricien komt. (lange wachttijd, vanwege tekort aan deze vakmensen) Ze kunnen eigenlijk niet verder. Nu heeft Erno wel ervaring als electricien en loodgieter, maar dat was 30 jaar geleden. Maar dat maakt niet uit, want zo werken ze hier nog. Dus Erno zijn werkzaamheden zijn vrij divers geworden. En zo kan hij zijn collega's, de timmermannen, een handje helpen, zodat ze weer verder kunnen.

De laatste week voor kerst: Vandaag even met Kevin en Rosanne naar de winkels geweest voor een paar kerstkado's. Tjee, wat was het druk, zeg. En iedereen praat over de voorbereidingen. Het bakken, extra koken en de kadootjes inpakken. Het is druk, maar wel enorm gezellig. Het is trouwens wel afwachten of we een witte kerst krijgen. Dat is hier het gesprek van de dag, want er is hier altijd een witte kerst. Zo bijzonder als een witte kerst in Nederland is, zo bijzonder is het hier als ie NIET wit is. Ik geloof, dat ze tot nu toe, geen sneeuw van betekenis meer voor de kerst verwachten. We zullen maar afwachten. Ook hier is niets zo veranderlijk als het weer.

Erno was deze week wel weer op de fiets naar het werk. Geen sneeuw en geen temperaturen lager dan -8º. Dus dan is het te doen. Vanmorgen wilde ik hem weg brengen, want het was vannacht -14º. Maar toen ik om 8 uur wakker werd, was ie al weg. Hij had zijn sjaal goed voor zijn mond gedaan en het ging goed, zei hij.

De ijsbaan achter ons huis is nu ook open, zegt men. Morgen maar eens even kijken. En dan mag iedereen er op schaatsten zoveel als ie wil. Behalve als de leden les krijgen, zoals Rosanne. Hij blijft open tot de lente. Alleen zullen er wel periodes zijn, dat we niet kunnen schaatsen, omdat het te koud is. Het is een 400 meter baan en die word regelmatig gedweild door de Zamboni, net als een binnenbaan. Het is er verlicht en er is volop kerstverlichting en sfeer. Erg gezellig dus.

5 opmerkingen:

  1. hoi fam
    carolien jij gefeliciteerd met je baan , hopelijk bevald het je . hier wordt geen wittekerst verwacht natte sneeuw meer niet jullie daar een heel fijne eerste canadeese kerst en een goed 2012 gr fam ligthart

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk weer even tijd om allerlei dingen te lezen.
    Gefeliciteerd met de baan, en hopen op de betere.

    Wij wensen jullie in ieder geval een hele fijne Kerst en een mooie jaarwisseling (ook weer anders)

    Groet
    Frits & Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Lijkt me best leuk in een hotel werken. Nog bedankt voor jullie mooie kerstwens, prachtige foto! Hier in huis is het stil zo op 1e kerstdag. Romke moet allebei de kerstdagen werken, vandaag middag-/avonddienst en morgen overdag, dus gelukkig nog tijd om morgenavond met de hele familie hier in ons huis lekker te dineren. Fijne kerstdagen allemaal!!! Liefs van Irma XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erno, Carolien,Kevin en Rosanne, Fijne kerstdagen toegewenst, en al het beste in 2012, blij dat het jullie goed gaat! Groeten uit 't Veld, Mart, Conny en de jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu de nodige kalkoenen weer versmaad zijn gaat het leven vanaf morgen weer gewoon z`n gangetje. Jammer genoeg geen vakantie voor jullie of wel? De kerst is hier weer goed verlopen, buikje zit weer vol. Gaat de overgang van het oude naar het nieuwe jaar daar in Canada ook gepaard met veel vuurwerk of is dat ook aan regels gebonden? Het doet ons goed dat jullie bijna allemaal een baan hebben, zou voor Kevin lekker zijn als hij ook binnenkort een baan heeft. Vanuit het zo prachtig mooie Zijdewind, wensen wij jullie alvast een prettige jaarwisseling en een succesvol en gezond 2012 toe.

    BeantwoordenVerwijderen