zondag 1 april 2012

Manitoba Winter Fair

De afgelopen week was hier in Brandon de jaarlijkse "Paasvee tentoonstelling" of te wel de Manitoba Winter Fair. Ik hoorde dat het dit jaar in Schagen erg druk was, mede vanwege het mooie weer dat jullie hadden. Het zal wel erg gezellig geweest zijn. En dan met name in de café's. Hier gaat het echt meer om de dieren. Er is wel een bar, maar dat is niet druk te noemen. De avonden zijn op de fair het mooist. Want dan zie je het spring concours, de hondenshow/races, de acrobaten en de aangespannen paarden wedstrijd. En dat allemaal op de ijshockeybaan. Ja, zo zit je op diezelfde tribune ijshockey te kijken en zo zie je er de paarden rond rennen.
We gingen pas laat naar de Fair, want ik was ook nog jarig gisteren. Dus eerst was het spreekuur op de Skype. Ik werd overweldigd met felicitaties van iedereen. Ook via de e-mail en per post trouwens. Ja, de eerste die me wilde feliciteren, belde 's morgens al om 05.10 uur op. Nou, de eerste was hij. Hij had zich het tijdsverschil even niet gerealiseerd. Ach, kan gebeuren, hè. Dus allemaal bedankt, het geeft een goed gevoel.
Daarna kregen we visite van de verhuurders van de woning, waar we tijdelijk wonen. Lekker buiten even gezeten, want het was mooi weer. (Had ik toch nog visite op mijn verjaardag) Zij konden ons veel vertellen over allerlei sport en uitgaans evenementen en leuke bezigheden, zoals wandel- en fietsroutes. Altijd welkom. De zomer komt er aan en we zijn graag buiten.

Daarna dan uiteindelijk toch naar de fair beland. Het was gisteren de laatste dag van de fair, dus met de paarden wedstrijden kwam het er op aan, wie de uiteindelijke winnaar zou zijn. Het was dus nog spannend.
En zo hadden we een gezellig dagje uit met zijn allen.
Er zijn wat foto's hiervan geplaatst in het fotoboek.

1 opmerking:

  1. Nog gefeliciteerd dus.
    En ik ben weer bij met lezen.
    Hier wordt dinsdag ook nog sneeuw verwacht. Na vorige week was het ineens weer behoorlijk koud de laatste dagen, ondanks het zonnetje.

    Groeten
    Frits

    BeantwoordenVerwijderen