dinsdag 18 december 2012

Wat hebben we afgelopen week gedaan....

Afgelopen vrijdagmiddag hadden de mannen het Kerstfeest met hun collega's van het werk. Er werd voor eten en drinken gezorgd en ze hadden een spelprogramma. Ze moesten allerlei opdrachten doen in de stad. Wel erg leuk in elkaar gezet. Ze moesten bijvoorbeeld met een Kerstman op de foto en schaatsend op één van de ijsbanen in de stad, enz. Het was een lange en gezellige dag geworden. Erno, Kevin en Rosanne waren alle drie aanwezig. Ik, Caroline, moest werken en kon er dus niet bij zijn.

 













Ik zou vrijdag, na het werk, nog even langs gaan, maar ik koos er voor om thuis nog even wat te eten, voordat ik vrijwilligerswerk ging doen tot ongeveer 02.30 uur. Operation Red Nose.....jawel!!!! Bijv. Iemand belt vanuit een bar, dat hij naar huis wil en dat zijn auto mee naar huis moet, maar dat hij gedronken heeft. Dan gaan wij er met een team van 3  man op af in een auto. Twee van ons stappen uit bij de bar, en stappen vervolgens in de auto van de klant (de één rijd en de ander zit ernaast of achterin en schrijft de gegevens op van de klant). Ook die gaat in zijn eigen auto en vervolgens brengen we hem met zijn auto en al naar huis. Daar stappen we weer uit om een donatie (wel of niet) in ontvangst te nemen voor het goeie doel en vervolgens stappen we weer in de auto van onze derde persoon, die achter ons aan is gereden om ons weer mee te nemen. We brengen dus alleen mensen MET een auto naar huis. Niet alleen een persoon of personen, want dan moeten ze een taxi bellen. We waren met 6 teams en stonden met elkaar in verbinding d.m.v. walkie talkies. Gelukkig hadden we alleen maar dankbare mensen mee en geen lastige klanten.
Het was eenmalig voor dit jaar. Het was leuk om meegemaakt te hebben. Misschien doe ik het volgend jaar wel weer, we zullen zien. Er word namelijk verwacht van de werknemers van de Bank, dat ze wat terug doen voor de gemeenschap als vrijwilliger.

Zaterdag hadden we een luierdag. Lekker rustig aan gedaan. Vrijdagnacht was het mistig geweest en dus waren allen bomen zaterdag wit. Dat was een prachtig gezicht. Dus Erno en ik besloten een wandeling te gaan maken in de Brandon Hills. (Foto's en filmpje, zie fotoboek) Het was mooi stil weer, alleen de zon had toch moeite om er door te komen. Ik had nog net een kans om een paar foto's mét de zon te schieten. Want dat is zo'n mooie achtergrond voor die witte wereld.
Daarna hadden Erno en ik een Kerstdiner met mijn collega's van de Bank, hier in Brandon. Dat was ook erg gezellig en lekker.

Rosanne zou zondag mee doen met schaatswedstrijden in Winnipeg, maar daarvan heeft ze af gezien, omdat ze niet voldoende getraind was op de grote schaatsbaan. Het was haar niet gelukt om nog een paar keer te oefenen.
Ik heb weer een tulband gebakken (jaja, ik heb tijd weten te vinden). Ik wilde het opnieuw proberen, nadat het vorige week niet zo goed was gelukt. Eerst heb ik de inhoudsmaten maar eens op internet opgezocht. Want ik heb geen grammen op mijn maatbeker, zoals gezegd. Alleen maar ounces en cups. Dus de juiste hoeveelheden had ik dit keer wel, maar nu nog de oven leren kennen. En daar is het dít keer mis gegaan. De smaak is weer goed, maar weer rees hij niet goed. Dus ik heb weer een alibi om nog een keer een tulband te bakken, net zo lang tot ik het voor elkaar heb dat hij lekker luchtig is.
Rosanne kwam met het idee, om zondagavond een rondje te gaan rijden door de stad en te kijken naar al die verlichtte huizen. Er is zelfs een wedstrijd aan verbonden. Nou, we hebben huizen gezien, die er inderdaad een behoorlijk werk van hadden gemaakt. (Zie foto) Wat zullen die een energierekening voor hun kiezen krijgen!! Er waren zelfs huizen en tuinen verlicht, die bewogen op kerstmuziek. En die muziek was via je radio te ontvangen. Wat een techneuten. Erg vernuftig, hoor. (Mmmmm....Is dit Westfries? Want dit woord bestaat niet eens, volgens mij.) Er zijn zelfs mensen hier die elk jaar een rondje rijden door de stad, als traditie, met warme chocolademelk mee in hun reisbeker.

Vandaag, maandag, hadden Erno en Kevin vrij genomen, omdat het toch niet zo druk is op het werk. Erno is aan het leren gegaan in zijn vrachtwagen boeken en Kevin is naar Kyle gegaan. Die hebben beide op de sneeuwscooter en de quad geraced door de sneeuw in het land. Het is niet zo koud meer als vorige week. Ze hebben zich prima vermaakt.

De kerstinkopen zijn wel gedaan nu. En alles is ingepakt, dus we hebben zin in de Kerst. Jaaaa, wij moeten 3 weken langer wachten op onze kadootjes , dan degenen in Nederland, met het Sinterklaasfeest. Kerstavond willen we, zoals in Nederland, hier naar de kerk en daarna een broodtafel met ons eigen gezin. 1ste Kerstdag een rustige dag thuis met kadootjes voor elkaar. En tweede Kerstdag, ofwel Boxing day hier, zijn we uitgenodigd bij Canadese kennissen. De familie van Kyle, een vriend van Kevin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten