woensdag 21 maart 2012

Het weer slaat ineens om

Afgelopen vrijdag, na het werk, werden we uitgenodigd door de buren voor een borrel. Wat bleek...ze hadden de barbeque aan en een kampvuurtje. Ook de overburen waren er bij. Zo hebben we eindelijk een avondje met de buren door gebracht, wat al een tijdje in de planning zat, maar wat er nog steeds niet van gekomen was. Lekker aan de hotdogs en hamburgers. Zo werd het al een heerlijk avondje buiten tot half 12 en dat op 16 maart!!!
Het was overdag heerlijk weer, ongeveer 20ºC. Wat een verschil opeens, zeg. Ik merk ook, dat het hier veel warmer is, dan in Nederland, bij bijvoorbeeld 16º. Maar dat komt misschien, doordat er vaak geen wind staat en bovendien zal het de droge lucht wel zijn. Vandaar dus dat men hier zo snel al in korte broek en slippers loopt. Ik heb er al heel veel gezien sinds dit weekend.
Het hele weekend was lekker. De komende dagen wordt het weer wat minder warm, maar de zon is er nog steeds bij, dus we mogen nog steeds niet klagen, voor de tijd van het jaar. Ik ben benieuwd of we nog een beetje winter toe krijgen, voordat we echt de lente in gaan. De sneeuw is nu echt allemaal weg, sinds dit weekend. Hier en daar waren er dikke plassen op de weg en in het land, vanwege het smeltwater. Maar dat is nu ook allemaal weg.
Vandaar dat Erno zaterdag de auto heeft gewassen. Het had nu zin, om het te doen. De wegen zijn droog. En wat is die opgeknapt, zeg!!! Je bent zo gewend aan een super smerige auto in de winter, dat je 'm bijna niet herkend, als ie schoon is. Tja, met die vorst ga je ook geen auto wassen, natuurlijk.

Vorig weekend, 11 maart, is bij ons het uur al weer vooruit gegaan. Dus de avonden zijn lekker licht. En dan met dit mooie weer erbij, heb je al weer zin in de zomer.

Kevin is eindelijk geslaagd in het kopen van een auto. Het is een Chevrolet Impala uit 2004 geworden. Een gewone personenauto dus. Er zitten dikke boxen achter in de hoedenplank, dus de cd's galmen door de auto. En zijn zus kruipt er maar al te graag bij in. Heerlijk samen effe chillen.

Bij Kevin op het werk is het nu erg druk met de verkoop van fietsen. Tja, dat krijg je als het mooie weer er aan komt. Maar ook is het druk met het waxen van ski's, want de voorjaarsvakantie staat hier voor de deur en dan gaan veel mensen naar British Columbia, een andere provincie, om daar in de Rocky Mountains te gaan skiën.

Rosanne is afgelopen week begonnen bij haar nieuwe werkgever. Ze heeft er al een paar dagen op zitten. Ze heeft een mevrouw van 67 jaar onder haar hoede, die ze bij haar thuis verzorgt. Af en toe is die een beetje in de war, dus dan heeft Rosanne de grootste lol. Ze hebben het gezellig samen. Soms wandelen, boodschappen doen of een spelletje Yatzee. Ook moet ze er soms blijven slapen.
Deze week heeft ze de laatste schaatslessen. Ze vind het jammer dat het seizoen voorbij is, want ze heeft nu net de smaak te pakken. Maar we hebben een goed alternatief voor de komende tijd, de YMCA, een sportcomplex, waar je allerlei sporten kan beoefenen. Er is een zwembad, zumba, fittness, Yoga een klimwand etc. We hebben een schema, wanneer je wat kan doen. Dus je kan elke keer iets anders kiezen om te doen. Net waar je zin in hebt. We hebben gelijk maar een familie abonnement genomen. Kunnen we ons heerlijk uitleven, als we willen.

Erno zit in de afwerkende fase van deze verdieping. Maar er zijn al weer andere klussen in de planning voor dezelfde opdrachtgever. Bovendien is er nog een verdieping te gaan.
Dit weekend wil hij thuis aan zijn tafel beginnen, die bij het bankje moet gaan behoren. Ik zal het resultaat weer op de foto zetten. Dan wil hij er nog twee stoelen bij maken en dan is het setje compleet. Ik heb er nog steeds geen kussens voor gevonden. Ik zal eens naarstig op zoek gaan.

En ik...Ik ben nog lekker aan het werk bij de bank. Ik moet wel wennen aan het feit dat ik zo achter de balie ben gezet, zonder enkele cursus. Dus ja, dan kan je af en toe verwachten dat ik bepaalde dingen niet weet. En het lijkt er op, dat sommige collega's dat raar vinden!!!???!! Tja, er zit toch wel een behoorlijk verschil tussen het betalingssysteem in Canada en Nederland, hoor. Toen ik ging vragen, wanneer ik die cursus eens ging krijgen, werd er gezegd dat ik die volgend jaar deze tijd krijg. Tja, dan hoeft het volgens mij niet meer. Ach ja, ik pas me maar aan. Ik gooi het maar over mijn schouder en tel maar tot 10.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk he dat weer. Dit is echt uniek hoor. Er zijn nu al heel wat records vebroken. Dat belooft nog wat. Nu maar hopen dat we geen sneeuw meer krijgen.

    Gaaf die auto! Lekker dat Kevin nu zijn eigen auto heeft. Maakt het plannen ook wat makkelijker lijkt me.
    Fijn dat Rossanne haar baan leuk vindt. Zo te lezen zijn het iig leuke dingen die ze moet doen.
    Hebben jullie onze weblog nog gelezen?
    Dries eindelijk een leuke baan en dan dit. Maar goed, we blijven hopen op een goede uitkomst.
    Groetjes
    @nneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is hier in Quebec ook kortebroekenweer geworden, gisteren 18, maar er ligt nog een hoop sneeuw/ijs in de tuinen, wat er 's winters van de weg opgespoten wordt. Vorig jaar was het half april dat het begon te dooien. De lente is nu vroeger begonnen en binnen een paar weken is het zomer, korte lente's en korte herfst. Bij jullie is het helemaal landklimaat, houdt in drogere lucht en zomer's warmer dan hier, maar je hebt gelijk Caroline, in Nederland heb je altijd wind, hier in Canada is het rustiger of windstil. Mooie auto Kevin, succes ermee en succes bij je nieuwe werkgever Rosanne.
      Kan me voorstellen dat het niet meevalt als je zo voor de leeuwen gegooid wordt op je werk Caroline, maar gewoon vragen, ja, hier is het banksysteem heel anders dan in Nederland. Bankrekeningen kennen ze wel maar hier heb ik nog geen overschrijving kunnen doen. Wel met cheques, een beetje vreemd. En in de 'bouw' is altijd werk, ben benieuwd naar je nieuwe tafel en stoelen, Erno!
      Prettige avond,
      Cecilia en Peter

      Verwijderen
  2. Mooi dat het allemaal naar wens loopt en dat nu iedereen werk heeft. Ik krijg echter de indruk Caroline, dat je toch niet zo erg happy bent bij je werkgever als je je schouders moet ophalen en tot tien moet tellen. Ik snap heel goed dat het lastig is en dat het niet makkelijk is om zo maar even een andere baan te scoren maar ik zou me ook niet op mijn gemak voelen als collega's het raar zouden vinden als ik bepaalde dingen niet weet en dat ik ook zo lang moet wachten op een cursus. Hoop dat jullie ook snel een andere woning vinden waar niet de trein door de tuin dendert ....

    BeantwoordenVerwijderen