dinsdag 27 maart 2012

De tuinset is af

Erno had eind vorige week een lang weekend voor zichzelf ingepland, want de stucadoors waren bezig op zijn werk en dan kan je als timmerman maar beter even weg blijven. Dus hij had zichzelf donderdag en vrijdag vrijwel de gehele dagen vrij gegeven. Zodoende is hij zijn eigen tuinset gaan afmaken in de garage. Ik moet zeggen dat ik erg trots op hem ben, want het is erg mooi geworden, vind ik. Nu gaan we het nog in de grey wash zetten, nog een paar kussens zoeken, en dan is het compleet. De kussens wordt ook nog lastig, want je moet wel de juiste maten kunnen vinden, natuurlijk. Dus daar zijn we druk naar op zoek. Ja, ik hoor jullie al zeggen, je kan ze ook zelf op maat maken, maar daar heb ik geen zin in en bovendien doet mijn naaimachine het hier niet. Vanwege de 110 volt, i.p.v. 220 volt.

Zoals je in het vorige stukje kon lezen, schreef ik dat ik nog lekker bij de bank werkte. Dat had ik niet moeten zeggen. De volgende dag was ik voor het laatst. Ik verbaasde me er over, maar ik had me er bij neer te leggen. Zoiets had ik nooit verwacht. Iemand met zo veel inzet, al zeg ik het zelf. Maar ja, mijn veel jongere supervisor had een heel andere visie dan ik en kennelijk nam ze mij dat niet in dank af en heeft mij er eigenhandig uit gewerkt. Ok dan, ik ben dan dus druk op zoek naar weer iets anders. Daar kom ik ook wel weer uit, want ik heb diverse opties, dus ik laat jullie wel weten, wanneer ik weer iets anders heb.

Zaterdag ben ik als een tornado even door het huis gegaan. Even wat troep op ruimen om het maar plat te zeggen en de wassen te draaien. De rest vond dat ze dan maar in de weg liepen en hadden een goed excuus (vonden ze)om lekker met z'n drieën naar het sportcomplex te gaan om te fitnessen. Terwijl ze op de loopband renden, konden ze de schaatswedstrijden zien van onze Nederlandse helden. Jawel, op de Canadese zender werden de wereldkampioenschappen ook uitgezonden, natuurlijk. En er zit namelijk op elke loopband een tv-tje. Het wordt ook al luxer, hè.

Gisteren moest Rosanne werken bij haar klant. Omdat het zondag was, wilde Rosanne met haar op visite komen bij ons. Dus we hebben ze even opgehaald. Zo hadden ze een heerlijk uitje en we hebben gezellig samen gegeten. Haar klant had genoten en daar ging het ons om, natuurlijk. Leuk als je zo iemand met zo weinig zo blij kan maken. Dat geeft een dankbaar gevoel.

Deze week is het weer koud. Vandaag voornamelijk bewolkt en wind. Net nog regen en onweer gehad. Jawel, Rosanne ging helemaal naar buiten om de regen te voelen. Zo lang is het geleden voor ons. Maar in het weekend lopen de temperaturen als het goed is weer op. Het is oppassen geblazen met de kleding, want het springt van om het vriespunt naar 20º en weer terug.

In Schagen zal de Paasvee tentoonstelling wel voor de deur staan, zo vlak voor de Paas. Nou, zo iets kennen ze hier ook. Deze hele week is het de Manitoba Winter Fair. Dat is iets soortgelijks, maar dan uitgebreider. Er is een dierenkeuring en ook veel kleinvee. Er is een hondenshow, springconcours, kalven en biggen vangen (door de jeugd), 4-, 6-, en 8-span paarden en koetsen, rodeo en een agri beurs. Ook is er een bar. Nee, het zal er niet zo druk zijn als in Schagen in de café's. De fair gaat hier echt om de dieren en niet om het uitgaansleven. Dat stelt hier niet zo veel voor, hoor.
Erno en ik zijn in 2010, tijdens onze oriëntatiereis, al naar de fair geweest, maar nu willen we er zaterdag ook met Kevin en Rosanne naar toe. En wie weet, willen er nog meer mensen mee. We zien wel.

3 opmerkingen:

  1. Wow, tuinset is prachtig geworden zeg! Goed gedaan Erno!
    Hopelijk heb je snel weer een andere baan Caroline ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een flinke tuinset geworden. Het ziet er heel erg mooi uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen