dinsdag 16 oktober 2012

De mannen zijn weer vertrokken

Kale omgeving van de camping
 Linkse caravan slapen de jongens, de 2e slaapt andere groep

Vanochtend heb ik de mannen weer naar de zaak gebracht, van waar ze weer vertrokken, voor de week, naar de 2 projecten in Saskatchewan. Ze zijn met twee groepen en ieder zit op een klus. Ze hebben er nu 1 week op zitten van de maand ongeveer. Zodra ze de grens van Manitoba en Saskatchewan over rijden, hebben ze ook meteen geen bereik meer met hun mobiele telefoons, en geen internetverbinding. Aan een kant lekker rustig; geen telefoonverkeer. Als ze dan na een week thuis komen, hebben ze veel te vertellen. Ook is het daar 1 uur vroeger dan bij ons.
Buiten het werk om, is het een saaie omgeving, waar ze bivakeren. Vrij kaal en alleen maar prairie. Ze verblijven op een camping met twee grote trailers (zeg maar: caravans). Ze zijn er met een man of 8. Per caravan 4 man. De caravans zijn geïsoleerd, zodat het niet koud is. Ze maken lange dagen. Dan nog douchen, koken, afwassen en de lunch klaar maken voor de volgende dag en dan is het al weer bedtijd bijna. Ze kletsen nog wat, spelen een spelletje op de mobiel of kijken een film op de computer en dan zit de dag er weer op.
Ze moeten een bestaande tuin helemaal omgooien en er iets anders van maken. Vorige week hebben ze de bestaande tuin gesloopt en hebben ze een deel al uitgemeten en vlak gemaakt voor de nieuwe tuin. Daar gaan ze deze week weer mee verder en er zal dan voornamelijk bestraat worden. Dat is veel werk. De komende weken moeten ze nog pilaren maken met daarop een raamwerk van hout, er moet een hele buitenkeuken gemaakt worden, verlichting in de bestrating en een patio. Het is een mega uitdaging en we zullen het resultaat op de foto's laten zien. Het is de laatste hoveniersklus van het jaar. Laten we hopen dat het weer het toe laat om de klus op tijd, voor de winter, af te kunnen maken.
Ik heb deze week lekker een weekje vrij. Lekker even rommelen thuis en dan ga ik vol goede moed aan mijn nieuwe, vijfde, baan beginnen. Ja, ja, de vijfde baan binnen een jaar. Ik hoop dat dit mijn laatste word, hoor. Ik ben niet zo van het heen en weer hoppen. Maar...Ik heb alles aangepakt wat werk betreft; ik ben een ervaring rijker en ik heb geleerd wat ik in ieder geval NIET wil, qua baan. En...ik heb respect voor degenen die deze functies beter kunnen vervullen dan ik. Ik kijk er nu met andere ogen naar. En, het is nooit weg om eens in een andere branche te kijken, nietwaar?
Ik was al aangenomen als oproepkracht voor diverse filialen bij een bank. Maar nu heb ik ook nog eens twee dagen vast gekregen in Oak Lake, een dorpje hier 40 minuten vandaan. De dinsdag en donderdag werk ik daar en de rest van de dagen kan ik opvullen, zo veel als ik zelf wil, als oproepkracht voor dit filiaal en andere filialen. Mooi afwisselend en zo kan ik ook wat meer van de omgeving ontdekken en dorpjes leren kennen. Afgelopen weekend zijn Erno en ik even naar Oak Lake gereden om eens te kijken waar het gebouw is en hoe het er uit ziet. Tja, ik had niet gedacht dat dit een bankgebouw zou zijn. Maar het voldoet voor zo'n klein dorpje met 363 inwoners. Er is een supermarkt, een postkantoor (naast ons) en een bank (wij dan), maar er staan wel ongeveer 4 kerken. En, zoals op de foto te zien, zijn de meeste bomen hier al kaal.
Links het postkantoor, rechts de Vanguard Credit Union bank
Rosanne gaat iets minder werken in de zorg (zo'n 56 uur per week. Tja, lijkt veel, maar dat is dan 2,5 dag per week) en heeft zo meer tijd om haar online webshop in kleding op te zetten. Daar kwam ze tot op heden niet aan toe, maar daar wil ze zich vol op gaan richten. Ook is ze zienderogen vooruit gegaan met schaatsen. Ze haakt nu aan bij een groepje schaatsers en rijd zo menig rondje mee. Daarom ben ik afgelopen week maar eens mee gegaan om te kijken. Ik mag het graag zien, deze sport, en vooral als ze de techniek onder de knie krijgt. Daardoor gaat ze ook graag naar de trainingen, waar ze nu ook lekker de tijd voor heeft.

Vorig jaar, op 16 oktober, hadden we ons afscheidsfeest. Twee dagen later vertrokken we naar Canada. Wat is de tijd om gevlogen. Hierover meer in het volgende verhaal, later in de week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten