zaterdag 14 juli 2012

Hij doet 't!!

Mijn naaimachine heb ik mee genomen vanuit Nederland. Met een extra stekkertje kan je toch je stekker in het stopcontact doen, hier. Maar we hebben 110 volt en dus doet mijn naaimachine het niet. Hoe ver ik mijn pedaal ook intrap, het helpt niet. Maar...........moeders zijn vindingrijk. Ik heb nog een oude, antieke Singer hand naaimachine en dus heeft mijn moeder die gepakt en is twee dagen aan het zoeken gegaan. Het lukte in eerste instantie niet om 'm aan de praat te krijgen. Totdat ze mij vroeg, of ik niet op internet kon zoeken, hoe je zo'n ding aan de praat krijgt. Nou, dat was een goeie, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Dus naaimachine op tafel en de laptop er naast. En na verloop van tijd: Ja, hoor, moeders had de machine aan de praat. Hij doet 't!!! We hebben er de grootste lol om gehad.


Woensdag zijn we weer naar de supermarkt gegaan om boodschappen te doen. Iemand hoorde ons Nederlands spreken en dus hadden we weer contact met andere ex-Nederlanders. En zo kwam het dat we 's middags bij de familie Bos om de koffie zaten, oer-Hollands aan de keukentafel. We hebben hun bloemen- en groetetuin bekeken en ook de boerderij, die door de zoon is over genomen. Dat was weer gezellig en zo hadden we weer een dag vol.










Donderdag zijn we in Brandon zelf gebleven. We hebben het tuincentrum bezocht en we zijn naar een Proefboerderij gegaan.









Gisteravond is Kevin nog met een vriend gaan vissen. Niet gewoon met de hengel, maar met een harpoen. In het water gaan staan en schieten maar. Kevin heeft alleen toe gekeken hoe het werkte. In de korte tijd dat ze er waren, hadden ze 3 snoekbaarzen gevangen. Die gaan vanavond op de barbeque. Eens kijken of het smaakt.
Gisteravond hadden we ook bedacht om in het park een kampvuur te houden. Toen we goed en wel zaten om 11 uur, kwam de beveiliging langs om te zeggen dat we weer moesten vertrekken, omdat ze het hek wilden sluiten. Jammer, maar helaas. Tja, vreemd; je gaat toch ook niet een kampvuur maken als het nog licht is. Ok, we moeten dus gewoon geduld hebben en wachten, totdat we zelf een eigen huis en tuin hebben. Kunnen we het in eigen tuin doen. Hoewel de parken hier veelvuldig worden gebruikt voor barbeques en kampvuurtjes. Er word zelfs hout neer gelegd voor je om te stoken.

We hebben inmiddels ook kennis gemaakt  met de muggen hier. We zitten allemaal onder de jeukbulten, ondanks dat we ons toch wel sprayen met muggenspul. Tja, moeten we ook even mee leren omgaan. Hahaha.

Vandaag gaan pap, mam en Rosanne zich voorbereiden om morgen naar Calgary te gaan. Dat word de hele dag in de auto. Vandaag dus de tassen pakken.

2 opmerkingen:

  1. Wat de muggen betreft je tafel schoonmaken vantevoren met azijn, daar hebben ze een hekel aan. Leuk dat jullie's ouders cq schoonouders er zijn. Veel plezier met ze! Cecilia en Peter

    BeantwoordenVerwijderen