maandag 13 februari 2012

Skiën in Minnedosa

Helaas voor Nederland........NET geen Elfstedentocht. Dat had toch wel weer sensatie geweest, na zo veel jaar. Wel waren er een aantal wedstrijden op natuurijs, wat toch een mooi alternatief was en mooi om naar te kijken. Hier hebben we de NOS op internet opgezocht en hebben, na het werk, onder het eten, lekker zitten kijken naar het NK marathonschaatsen in Emmen. Helemaal leuk als er een aantal bekende namen uit West-Friesland mee doen. Ook al reed niet iedereen 'm uit, we hebben genoten van hun prestaties. Want ook zij hebben de wedstrijd glans gegeven en soms zichzelf overtroffen.

Woensdag t/m gisteren was het hier ook weer bar koud. Ook al leek het zo lekker met de zonneschijn zo achter het raam. Maar vandaag hebben we de ski's gepakt en zijn lekker naar buiten gegaan. De dag begon vanmorgen wel met -21º C, maar eer dat we op de piste stonden, was het al -12º. En met een strak blauwe lucht en een heerlijk zonnetje, was het een heerlijke dag om te skiën. Het is geen groot skigebied, maar genoeg om ons effe lekker uit te leven. Het was helemaal niet druk. Geen wachttijd bij de stoeltjeslift en geen mensen die je omver kunnen skiën. Vrienden van Kevin en Rosanne waren er ook, dus dat was gezellig. Na de afgelopen dagen binnen doorgebracht te hebben, vanwege de kou, was dit een lekkere dag. En dat zo dichtbij huis.

Hier gebruiken ze trouwens geen sneeuwkettingen. Terwijl hier toch vaak veel sneeuw ligt. Wij hebben dan wel 4-wiel aandrijving, maar er rijden hier ook veel personenauto's die dat niet hebben. En toch rijden ze dan door de sneeuw. Het is hier heuvelachtig, dus ik ben toch wel benieuwd hoe ze dat dan doen. We hebben nog te kort sneeuw gehad om dat te kunnen zien.

Verder valt er over de afgelopen week weinig te melden. Alles gaat lekker zijn gangetje. Dus dit keer een kort hoofdstuk. De foto's kan ik nog even niet plaatsen, want mijn digitale fotoboek is vol en ik moet even wat ruimte bij kopen. Zodra dat geregeld is, volgen de foto's van vandaag.

1 opmerking:

  1. Mooi om te lezen dat t goed gaat daar..hier was het erg koud maar nu valt alles weer mee;-) irfan logeert bij mams voor n nachtje, en deze mama kan niet slapen:-) fuad werkt eindelijk en t begint te lopen eigenlijk voor hem net zoals jullie daar met de emigratie in canada! en hij zijn emigratie naar nederland..de taal blijft moeilijk maar dat komt goed en heeft zn tijd nodig! zondag komen de franse kinderen alweer voor 2 weken vakantie!! times fly..ik realiseerde me dat jullie ineens ook alweer een paar maanden weg zijn moet nog steeds aan het idee wennen dat wel..met kerst nog waren we weer bij de janninkjes en zeiden we konden we maar even de klok terug draaien naar een jaar geleden..toen waren de hertoghjes ernog bij! nu moeten we haast robert ten brink inschakelen! ik weet nog dat ik op t afscheidsfeestje moest lachen dat ze zeiden wat voor gevoel en sfeer is hier..haha net alsof er iemand dood ging zeiden we...maar gelukkig was dat t niet,ik weet dat canada niet het einde van de wereld is en dat jullie je wel redden, en dat eigenlijk de liefde van het gezin en de droom om daarheen te gaan voorop staat..maar weet je diep in mn hart terwijl we dat nooit echt gezegd hebben betekende jullie veel voor mij..ik ben met jullie opgegroeit en waren/zijn als familie voor me! en dan gewoon soms het besef dat jullie nu echt in canada zitten en we niet zo meer 1,2,3 naar jullie heen kunnen is niet leuk..maar zoals ik al zei, jullie redden je..en uit het oog is niet uit het hart in gedachten zijn we vaak bij jullie..irfan kreeg eeb nieuw truitje van lieflifestyle en daar stond de canadese vlag op..toen zei ik wie wonen daar dan in canada? zegt ie: rosanne..haha...als het goed is doen we eind deze week iets op de post!!! dikke kus voor jullie!!! fuad,irfan en caro!!!!

    BeantwoordenVerwijderen