zondag 23 januari 2011

Eindelijk de Nominatiebrief


Na ruim 9 maanden wachten is gisteren 22 januari eindelijk onze nominatiebrief binnen gekomen.
We kunnen nu onze procedure voortzetten, dat betekent dat we volgende week naar de gemeente Medemblik gaan om een bewijs van goed gedrag aan te vragen.
Daarna kunnen we het bewijs van goed gedrag en de aanvraag voor een permanente verblijfsvergunning naar Berlijn toesturen. Dan is het wachten op de oproep voor de medische keuring en krijgen we te horen welke arts ons gaat keuren (waarschijnlijk een arts in Amsterdam ) en kan de uitslag weer via Wenen retour naar Berlijn.
Daarna wachten we op de uitslag en als we goed gekeurd zijn mogen we ons paspoort naar Berlijn toesturen, daarna kan ons paspoort met visum erin eindelijk bij ons binnen komen.

Wanneer we ons visum krijgen is natuurlijk nog niet bekend maar de procedure kan eindelijk weer worden voortgezet.

3 opmerkingen:

  1. Het blijft spannend, maar we gaan er van uit dat er nu geen obstakels meer zijn.

    Toi toi toi

    Frits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo luitjes,
    Eindelijk dan! Het heeft jullie heel wat geduld gekost.
    Ik wil niet negatief klinken, maar die 5 tot 6 weken waar je het steeds over hebt, maak daar maar 8 tot 10 van. Dan is alles wat het eerder is mooi meegenomen. In Berlijn zijn ze heel druk en maken er ook geen haast klus van, dus ik denk dat jullie op die keuring wel even moeten wachten. Misschien heb ik het helemaal mis, dat hoop ik van harte, maar ervaring zegt mij jullie te waarschuwen om niet te veel waarde te hechten aan wat de tijd limiet is.
    Maar ik zou zeker gaan kijken naar waar jullie nu willen gaan wonen, want er valt nog veel te regelen.
    Heel veel succes en ik ga duimen dat die 5 a 6 weken gaan lukken.

    Groetjes
    @nneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dus we zien jullie deze zomer wel weer in rivers grtoetjes andre en ingrid

    BeantwoordenVerwijderen